vrijdag 28 maart 2014

Wat als…?

Wat als je jaren gelden het leven van één van je klasgenoten verschrikkelijk zuur hebt gemaakt, samen met je vriendinnen steeds verder bent gegaan, zelfs te ver, dat wist je eigenlijk ook wel, maar ja, ze vroeg er gewoon om, wat dan?

En wat als dat meisje, nadat ze door jouw verschrikkelijke pesterijen van school is gegaan, na een aantal jaren weer opduikt, en populair wordt en jij je steeds schuldiger gaat voelen, jezelf zelfs gaat haten?

En wat als jij dan ineens het slachtoffer wordt?

Ik heb geen idee meer hoe ik erbij kwam dit boek te lezen, het zal wel een tip geweest zijn van een vriendin of op een of andere boekenpagina in een hip tijdschrift.
Een hapklaar brokje was het, lekker te volgen zonder dat er steeds nieuwe personages opduiken en ook heel fijn zonder van die onnavolgbare sprongen voor- danwel achteruit in de tijd. Het las als een kinderboek, maar dat is het eigenlijk net niet. Een young adult boek zal het wel zijn, dat bordje zag ik laatst boven een kast in onze bieb hangen, dus het bestaat.

Het maakte indruk op me, en ik ga het onze blondies tegen de tijd dat zij young adults zijn zeker aanraden. En jullie ook, wat voor adult je ook bent.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten