maandag 3 maart 2014

Peter Pan kraagje

Vol goede moed zocht ik naar een bloemig lapje uit de kast om een lekker tuttig bloesje te gaan naaien, voor op mijn nieuwe stoere boyfriend-spijkerbroek, ja, zo noem je dit model nou eenmaal, vers gekocht in Eindhoven.
Het lapje was snel gevonden, een tweedehandsje, vorig jaar gescoord op de sunday-market in Amsterdam. Dat is trouwens een maandelijkse superleuke markt vol met spullen van ontwerpers, creatievelingen en kunstenaars. Echt leuk om eens een kijkje te nemen!
Het patroon vond ik in een oude Knipmode van augustus 2012. Het is er eentje met een Peter Pan kraagje, dat zo heet omdat ene Maude Adams zo'n kraagje droeg in de Peter Pan film van 1905.

Maude Adams als Peter Pan, met kraagje!





Na een avondje knippen en tekenen en een flinke middag achter de naaimachine was 'ie af.
Mwa, ik heb weleens wat leukers gemaakt, het valt erg strak om de voorgevel en het kraagje is niet zo heeeeel netjes. Ik liep gewapend met zelfontspanner de tuin in om wat foto's te schieten waarop mijn liefste zei dat hij het wel eventjes zou regelen. Dit zijn de beste:



Het zit niet lekker en bij het uitdoen vergat ik het knoopje op mijn rug los te maken. Het resultaat: een scheurtje middenvoor. Alle tekenen wijzen nu richting prullenbak…. Maar dat kan ik nog niet over mijn hart verkrijgen.
Toch wel balen, dit.




2 opmerkingen:

  1. Owwww wat zonde zeg!! kan je middenvoor geen splitje maken? Valt ie misschien iets ruimer en het scheurtje is weg. Ik ben ook weg van peterpankraagjes, en ga er eentje maken uit de knip van vorige zomer. Niet weg doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt, Wendela, ik leg 'm in de kast, voor als ik zin krijg om een spiltje te maken. Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen