maandag 10 maart 2014

Retro hertjesdekentjes

Een tijdje terug maakte ik de hertjesdekentjes, geheel in stijl met het retro ledikantje van mijn schoonzusje af. En natuurlijk van mijn zwager, laten we de aanstaande papa vooral niet vergeten!

Om een niet rekbaar katoentje op een rekbare ondergrond (in dit geval fleece) te naaien is er een handige truc: scheurbare tussenvoering!
Da's handig spul, een beetje als stof en een beetje als papier. Ik speld het onder de rekbare fleece, zodat de transporteur van mijn naaimachine die fleece niet meerekt tijdens het naaien. Volg je het nog? 
Neem maar van me aan dat het handig is!
En als je vragen hebt; dat staat vrij, natuurlijk.





1 opmerking:

  1. De techniek ontgaat me, maar ik vind het hertje superschattig en duidelijk is dat het er erg mooi op zit!

    BeantwoordenVerwijderen