donderdag 6 maart 2014

Het licht van de zee

Waneer ik een goed boek zoek, kijk ik heel graag even op Betties blog, daar vind ik altijd voer voor mijn leeslijst.
Een tijdje geleden schreef ze over dit boek:


Ik heb het gelezen en man, wat was het mooi. Zo mooi, dat ik me er echt op kon verheugen weer lekker verder te lezen. Ontroerend was het ook, ik heb er een stiekeme traan bij gelaten.

Het gaat over een man die terugkomt uit de eerste wereldoorlog en als vuurtorenwachter helemaal alleen op een eiland gaat wonen om de rust in zijn hoofd terug te vinden.
Soms moet hij natuurlijk naar het vasteland en daar ontmoet hij een meisje, waarmee hij later trouwt. Zij gaat ook op het eiland wonen en ze zijn best gelukkig samen, maar het is ook stil en eenzaam en ze blijven ongewenst kinderloos. Op een dag spoelt er een boot aan met een dode man en een levende baby.

Ja, en meer wil ik eigenlijk niet weggeven, want het is fijner om nog niet te weten wat er zal gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten