donderdag 30 januari 2014

Haring!

Ha! Het is weer donderdag en dan is er markt, een minimarktje zoals dat hoort in een dorp. Donderdag is de dag dat de blondies met dichtgeknepen neusjes hun verse broodjes naar binnen werken, omdat hun moeder gek is op haring! Mmmmm….

Ze hebben geluk, want vaak eet ik 'm op de markt al op. Keurig in stukjes gesneden met zuur & uitjes, voordat jullie gaan denken dat ik tussen de dik gebuikte mannen mijn hoofd in mijn nek gooi en 'm tot het staartje afhap.

Rara beestjes zijn het, die haringen. Ze schijnen met elkaar te communiceren door 's nachts scheten te laten… Dat klinkt als een levendig, knetterend geluid, dat in lengte en frequentie kan verschillen. Hier lees je er meer over.

Ik hoop niet dat het op de lange duur besmettelijk is.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten