vrijdag 24 januari 2014

Hardlopen

Net als vele anderen heb ik er een haat-liefde verhouding mee.
's Avonds voor het slapengaan leg ik mijn hardloopkleren vast klaar, gewoon, omdat ik erg veel zin heb om de volgende dag te starten met mijn hardlooprondje, maar ook als een soort valstrik om te voorkomen dat ik in een leuk rokje schiet en alleen loop te rennen en te draven vanwege huishoudelijke beslommeringen.
's Ochtends in mijn hardloopkleren help ik de kinderen naar school en dan komt het onvermijdelijke uitstelgedrag, nog even de was aanzetten, nog even een blogje schrijven, nog even de hele keuken opruimen, toch nog even op Facebook kijken en zo nog drieëntwintig andere onbenullige dingen, om uiteindelijk te gaan.
De eerste kilometer geloof ik nooooooit dat ik er lekker in zal komen vandaag, want ik ben om één of andere niet te doorgronden reden weer vergeten dat het elke keer zo gaat.
En voor die laatste 5 kilometer doe ik het want die gaan heerlijk. Kop in de wind, zon of miezerige regen en bedenken wat ik deze week weer lekker allemaal kan koken & eten, want laten we wel wezen, die verbrandde calorieën moeten snel aangevuld worden, wat mij betreft.
Zeer tevreden kom ik weer thuis, met het goede voornemen om elke vrije dag te gaan rennen.
Ik leg vast schone hardloopkleren klaar voor morgenochtend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten