zaterdag 25 januari 2014

Abraham Moszkowicz

Hoe het precies kwam, weet ik echt niet meer, maar in elk geval ben ik "Liever rechtop leven dan op je knieën sterven" van die immer charmante, welbespraakte, grijsgekrulde en allerberoemdste strafpleiter in ons land gaan lezen.
Ik weet niks van advocaten en hun wereldje want de enige informatie die ik erover heb komt van Penoza en Overspel, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Moszkowicz daar best een leuke rol voor zou kunnen schrijven. (En het staat natuurlijk buiten kijf dat 'ie 'm ook graag zou spelen!)
Wat me trof was de enorme macht van de media die hij in het boek beschrijft, we geloven wat er in de krant staat, we geloven de nieuwslezer, en natuurlijk geloven we Matthijs van Nieuwkerk.
Maar die Bram, wat een meester in slachtofferen is hij, zeg! En daar ligt nou net mijn allergrootste allergie, ik heb een hartgrondige hekel aan mensen die zichzelf als slachtoffer van een rotsituatie bestempelen en zich vervolgens eindeloos beklagen.

Even flink balen, schouders eronder en weer door, denk ik dan.


Gelukkig kan Bram lekker uithuilen bij Robijntje...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten