zondag 15 maart 2015

Wat was de voornaam van Shakespeare?

Tijdens een ritje in de auto kletsten we over van alles en nog wat. Het werkstuk van onze jongste blondie kwam ter sprake, dat gaat over ballet, en dus vroeg ik haar welk beroemd ballet ze nou echt nog 'ns wilde gaan zien.
"Romeo en Julia" reageerde ze pijlsnel, zonder enige twijfel.
"Voor een half uur langer opblijven vanavond; wie was de schrijver van dat verhaal?" riep mijn echtgenoot van achter het stuur.

Het bleef stil, er werd gepeinsd, we hoorden die hersentjes bijna kraken, maar toch bleef het stil.
"Mag ik meedoen voor een half uur èèrder naar bed?" vroeg ik, en dat mocht.
En dus gooide ik de naam Shakespeare erin, waarop onze oudste riep dat ze dat nèt wilde zeggen!
"Voor 5 minuten later naar bed, wat was zijn voornaam?" klonk het toen.

Nu bleef het niet stil, er kwam een razendsnel antwoord van onze jongste:
"Shake!" schreeuwde ze door de auto.

Dan blijft er natuurlijk niets anders over dan citeren:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten