donderdag 5 maart 2015

Keukenschort in ere hersteld

Al een tijdlang moest er een nieuw keukenschort komen. Ik naaide deze: (klik!) maar die beviel niet, want hij was te smal en dus bedekte hij m'n zijkant niet, en laat ik daar nou juist steeds m'n handen aan afvegen...

Mijn oude schort was eigenlijk perfect, maar de rood geruite onderkant was erg smerig en bovendien zat er een flink gat middenvoor.
Dus knipte ik die vieze, kapotte, ruitjesonderkant eraf, en verving die door een vrolijk lapje met chinees-achtige takjes en bloesem.
Van de oude onderkant knipte ik de onderste reep, en die zette ik opnieuw onderaan. Want dat blauwe roezeltje, dat had ik ooit over van een schattig zomerjasje dat ik voor onze oudste naaide, en dat wilde ik toch liever niet weggooien. Ik zie haar nog lopen in dat jasje, als kleutertje.



Ik kan weer stralen in de keuken.

1 opmerking: