maandag 8 september 2014

KLM gedoe

Mijn liefste hangt weer 'ns ergens anders op de wereldbol rond. Normaal gesproken checkt hij thuis al in, en gaat dan vrij van zorgen richting Schiphol.
Maar deze keer lukte het niet en ging hij flink op tijd weg om zijn geluk aldaar te beproeven, zodat hij in elk geval zijn vlucht niet zou missen.
Maar de KLM had een onaangename verrassing in petto, mijn oren begonnen te klapperen toen ik het hoorde.

Omdat bij deze vlucht vaak lege plaatsen overblijven, doordat mensen hun aansluiting missen, verkoopt de KLM standaard gewoon nòg 10 stoelen. Overboeken, heet dat.
En ja, als dan iedereen z'n aansluiting wel haalt, kijken er 10 mensen op hun neus. En daar was mijn lief er eentje van.
Natuurlijk mocht de betreffende medewerkster dit eigenlijk niet vertellen, maar ja, ik ken die blauwe ogen van mijn echtgenoot, als je daarin kijkt vertel je alles.
Het advies luidde: "Zorg dat je heel vroeg bij de gate bent, dan heb jij misschien mazzel!"

Niet te geloven toch?!

Toen hij vertelde dat hij veel vliegt, dat hij bij een groot bedrijf werkt dat veel gebruik maakt van de KLM en dat hij zijn vergadering zou missen, was er ineens geen wolkje meer aan de lucht en kon hij de inmiddels gevormde rij bij de gate passeren, om vooraan plaats te nemen.

Zucht. De wereld zit dus echt zo in elkaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten