zondag 14 september 2014

Het Rosie Project

Als je, laten we zeggen, het leven op een zakelijke manier benadert, en een Echtgenote-project op poten zet om aan een vrouw te komen, inclusief extreem gedetailleerde vragenlijst, dan kun je rekenen op mijn glimlach.
Ik heb veel geglimlacht tijdens het lezen van dit boek, waarin je wordt meegenomen in de wereld van een autistische man, die wanhopig zijn best doet om het leven te leven.

Ik moest ook glimlachen toen ik haar (overigens hele leuke!) blog las over dit boek (klik!). Omdat we vaak voor dezelfde boeken vallen en ik het wel heel toevallig vond dat ik haar boekentip net aan het lezen was!
Ze vond het zelf ook heel toevallig dat het boek waar ik die week over blogde (De waarheid over de zaak Harry Quebert), bij haar klaarlag om gelezen te worden.

Ik heb het over Het Rosie-project, een heel makkelijk te lezen boek, goed voor een hoop geglimlach, maar wel met een klein zacht stemmetje in je achterhoofd, dat zegt dat het toch wel een heel gedoe is om je leven te leven als je autisme hebt.



Hier de samenvatting:

De autistische Don Tillman doceert genetica aan de universiteit. Hij is superintelligent, kan geweldig koken en is op zoek naar een vrouw. Door zijn sociale onhandigheid is hij echter nooit verder gekomen dan een eerste date. Met behulp van een zestien pagina's tellende vragenlijst hoopt hij zijn perfecte partner te vinden. 

Dan komt Rosie Jarman in zijn leven: verre van perfect, maar wel intelligent en mooi. En ze is ook op zoek naar haar biologische vader - een zoektocht waarbij Don haar misschien zou kunnen helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten