maandag 28 oktober 2013

Waar zitten de venkelworsten?

Eens in de zoveel tijd koop ik zo'n hip tijdschrift van Jamie Oliver. "Jamie magazine" heet het en van elke bladzijde ga ik watertanden en soms zelfs kwijlen.
Ik had mijn oog laten vallen op deze Pasta Ragù, die ook nog eens fijn in het budgetnummer van afgelopen januari stond.
Je had er venkelworsten voor nodig, venkelworsten! Klinkt zalig, maar de venkelworsten hebben West-Friesland nooit bereikt òf ze zitten zich ergens heel goed te verstoppen, ik kon ze in elk geval niet vinden.
Maar het idee om worstvulling door de pastasaus te gooien sprak me wel aan, dus ben ik vreemdgegaan met de runderworst van onze plaatselijke slager. Mmmmmm!



Ik weet niet of ik Jamie tegen zijn warrige haren instrijk als ik hier het recept deel, maar ik neem het risico...

Voor 4 personen:
* 500 g spaghetti
* 4 venkelworsten (succes!)
* 3 stengels bleekselderij
* 3 tenen knoflook
* 1 winterpeen
* 1 prei
* 1 takje rozemarijn
* 1 blik tomaat (400 g)
* 1 glas rode wijn
* 2 el balsamicoazijn
* 1 peperoncino (gedroogd pepertje, heb ik weggelaten)
* olijfolie
* parmezaanse kaas

Snijd de knoflook fijn en de rest van de groenten in stukjes. Fruit alle groenten in de olijfolie en voeg de worstvulling toe (sneetje in het velletje maken en leegknijpen). Als deze vulling los begint te bakken voeg je de tomaten, rode wijn, balsamico en evt. het pepertje toe. Laat dit 30 minuten stoven op medium vuur. Regelmatig roeren en lekker dikke saus laten worden.
Serveren met spaghetti al dente en parmezaanse kaas.

Hier de bijbehorende-watertand-kwijl-foto:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten