donderdag 3 oktober 2013

Portemonneetje

In het voorjaar waren echtgenoot en ik in Porto. Een heerlijke, mooie, oude stad die het bezoeken waard is. Toen ik de eerste ochtend in het hotel wakker werd zag ik tot mijn grote vreugde dat er stoffenwinkels gegoogeld werden.
We belandden in een hobbywinkeltje en dan blijkt dat wij handwerksters over de hele wereld gelijk zijn. We vergapen ons aan lapjes en lintjes, voelen aan bolletjes wol, kunnen niet kiezen tussen allerlei mooie kleine knoopjes en willen alles maken wat onze ogen zien.
Er waren daar beugeltjes te koop om een tasje of portemonneetje aan te maken. Echtgenoot raadde me aan niet zuinig te zijn, dus ik heb er een flink wat meegenomen.

En eindelijk, eindelijk heb ik er eentje gemaakt.

Eerst het patroontje getekend, volgens de aanwijzingen hier (klik!).
Toen een stofje opgeleukt met een zelf gegutste strikjesstempel, en daarna het portemonneetje genaaid.
Tot zover geen problemen, maar o, wat was het moeilijk om dat portemonneetje in het beugeltje te lijmen. Uiteindelijk is het gelukt, maar niet zonder flink wat textiellijm te morsen...
de volgende naai ik vast in het beugeltje!

Ik noem deze daarom het prototype. Er zullen er meer volgen. Beugeltjes genoeg!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten