woensdag 9 oktober 2013

Kleverige karamelpudding uit de slowcooker.

Een slowcooker, dat raad ik iedereen aan. Ik heb er eentje voor 45 euro gekocht, de aller aller aller goedkoopste van het Z-merk Bestron. Hij werkt perfect, ik heb er heel veel plezier van.



Een slowcooker wordt niet heter dan 90 graden, en werkt dus eigenlijk net als een ouderwets petroleumstelletje. Er ontsnapt geen vocht, dus al het eten wordt mals, maar nooit sufgekookt. Ideaal.

Uit dit boekje maakte ik kleverige karamelpudding, mmmm.



Ik koos voor de variant, met appel en kaneel, maar zonder karamelsaus. Er gingen dadels in, appels en bruine suiker.
Smullen! We namen er, om het gebrek aan karamelsaus te compenseren, een dikke bol karamelijs bij. En ik was te laat voor een goede foto, want het was in een oogwenk bijna op.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten