vrijdag 4 oktober 2013

Koeffiehuys

Koeientaal, zo heette het thema bij onze kinderen op school.
Twee weken werken, knutselen en schrijven over koeien, leuk toch?
Aan het einde volgde een open avond, compleet met een Koeffiehuys, waar je iets lekkers met kaas, yoghurt, kwark of melk kon nuttigen. Of er ouders waren die zich daarvoor uit wilden sloven? Tuurlijk!
En dus maakte ik egels. Egels? Ja, want die werden bestrooid met kaas en zagen er zo leuk uit op de site van Allerhande (klik!). Die wilde ik altijd nog eens maken. Koe, egel, what's in a name?

Voor ze de oven in gingen had ik nog even mijn twijfels, zou dit wat worden?


Het zijn, by the way, gewoon witte bolletjes, bestreken met ei en bestrooid met kaas en sesamzaad, hoor!

En toen ze in de oven zaten, kon ik ze niet goed zien....



Gelukkig werden ze leuk! En lekker! Of er veel van gegeten is op de open avond weet ik eigenlijk niet... Het was in elk geval een leuk recept om eens uit te proberen!



Alleen de rozijntjes, die smaakten nogal verbrand. De volgende keer zou ik die er pas achteraf in drukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten