zaterdag 12 oktober 2013

Rok Knipmode december 2011


Het werd weer eens tijd voor een rok, vond ik.
En als ik dan hier schrijf dat ik er eentje genaaid heb, ga ik volkomen voorbij aan het feit dat het naaien inmiddels korter duurt dan het bedenken.

Een rok dus. Welke? Ik heb honderden patronen die ik doorblader, tot ik er eentje vind die in aanmerking komt. Dat klinkt simpel, maar in de praktijk neemt het een avond in beslag. Een fijne avond, hoor, bladeren met een kopje thee en een lijstje ernaast. Dan spoed ik mij de trap op, want op zolder staat mijn goedgevulde lappenkast, met meer dan honderd lappen, beken ik hier met het schaamrood op mijn kaken.
En nooit vind ik dan het goede lapje bij het patroon dat ik heb uitgekozen!! Nee, ik zie allerlei ANDERE lappen waarmee ik nog allerlei plannetjes heb. Dus neem ik na lang twijfelen een aantal lapjes naar beneden, en ga ik weer in mijn patronen zitten bladeren om te bedenken welk plan ik met welk lapje had. En na een tijdje zo in de rondte denken en twijfelen kom ik tot een project.
In dit geval: rok 20 uit Knipmode december 2011.




Toch niet helemaal de juiste combinatie van stof en patroon... Door de bewerkte stof vallen de details niet erg op, helaas. Maar hij staat gelukkig leuk bij mijn nieuwe laarzen, ha!

Het overslagdeel valt niet zo erg op, helaas.
De details: een boel plooien op een hoopje.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten