vrijdag 11 oktober 2013

Pieter Derks

Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik gisteravond, na heerlijk met mijn echtgenoot bij Seven (klik!) te hebben gegeten, tot 3 keer toe bijna in slaap ben gevallen in Het Park.
En voordat iemand nou denkt dat ik als een dakloze op een bankje onder een kartonnen doos heb liggen snurken: Het Park is de schouwburg in Hoorn. Het lag niet echt aan hem:


Maar man, wat was het warm boven in de zaal! We zaten op het balkon en mijn echtgenoot en ik hebben dapper gevochten tegen het knikkebollen. We hebben de strijd maar nét gewonnen... Met rode wangen en een loom gevoel liepen we na afloop de frisse buitenlucht weer in. Zuurstof! Dan weet je weer hoe lekker het is als daar genoeg van is voor iedereen!

Pieter Derks was in het echt bijna net zo goed als op TV. Als ik de afgelopen tijd tegen iemand zei dat we naar zijn voorstelling zouden gaan, was de eerste reactie vaak: "Zou hij nou een hele avond kunnen boeien?" Ook de serveerster bij Seven (heerlijk restaurant, trouwens!) vroeg het zich af.
Hij boeide, maar was soms had er wel wat meer vaart in gemogen. Het was niet slecht, maar ook niet super, gewoon een leuke, warme, gaap-avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten