donderdag 7 april 2016

Zelf marshmallows maken

Uit deze patisserie bijbel, met maar liefst 800 bladzijden lekkers, had ik eigenlijk nog nooit iets gemaakt.


Er staat een hoop op m'n lijstje inmiddels, zoals macarons, bijvoorbeeld.
Eén ding kan ik sinds dit weekend van m'n lijstje strepen; dat zijn marshmallows.
Konden we eindelijk ook eens de suikerthermometer gebruiken, die al bijna een jaar werkloos in de keuken lag.



We deden wat het recept voorschreef, de enige ingrediënten waren frambozen en suiker (heel veel).
En het leverde een berg frambozenmarshmallows op, joh! Superveel!!



Over de smaak waren de meningen verdeeld. Maar ik vond ze zalig, je proefde echt de frambozen en ze waren, wonderlijk genoeg, niet al te zoet. Mmmmm!

1 opmerking:

  1. Ik heb ook zo'n thermometer, aangeschaft om pepermunt te maken. En vervolgens vergeten. Ik zal hem eens tevoorschijn halen, want ik wil het nog steeds een keer doen!

    BeantwoordenVerwijderen