woensdag 20 april 2016

Opwaaiende lampjurken

Ik heb het nooit gelezen, misschien moet ik dat maar eens doen. "Opwaaiende zomerjurken" bedoel ik, van Oek de Jong. Het stond vroeger bij ons in de kast en de titel schoot me opeens te binnen in het Rijksmuseum.
Ik ging (ha!) voor de tweede keer naar de tentoonstelling Catwalk kijken, deze keer met echtgenoot & blondies aan m'n zij.


Het was opnieuw prachtig, natuurlijk.
Als je de trap oploopt, via de paarse loper die je naar de catwalk voert, zie je deze lampen. 
Ook voor de tweede keer prachtig. 

We maakten een grappige foto van de beroemde brede jurk van karton en onze jongste ging op zoek naar de details uit de flyer. 



En ze vond ze! Zoals dat ene bloemetje dat niet af is geborduurd. Opzet? Of toch gewoon vergeten?



Daarna belandden we in de Teekenschool (ja, dat schrijven ze om de een of andere reden met twee ee's). En dus hangt er nu werk van ons aan de muur in het Rijksmuseum! 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten