vrijdag 6 juni 2014

Zoek de ruimte met pitriet en tie rips

Of die enorme bos pitriet, die al bijna twintig jaar in de kelder van school lag, weg mocht.

Eerst dacht ik van wel, maar later had ik spijt, en dus redde ik de bos en stortte ik mijn groep en mezelf in een pitrietavontuur.

Inspiratie vond ik in dit geweldige boekje van Jaap Velserboer:


Het is een boekje met lessen beeldende vorming, geschikt voor kinderen in het speciaal onderwijs.
Ik wist dat er een les in stond met wilgentenen en tie rips, dus een goede bestemming voor de bos pitriet, die vast wel even wilde invallen voor die wilgentenen, was gevonden!

We gingen fantasie-dieren-en-insecten maken. Vol enthousiasme gingen we aan de slag, de kinderen vonden het heerlijk, en ik ook. Het schoolplein veranderde in een pitrietchaos, maar ja, je moet er iets voor over hebben, zullen we maar zeggen...





Ze zijn nog niet af, en volgende week hebben we geen tijd, want dan fietst vaderdag er even tussendoor. Maar we verheugen ons erg op het vervolg!


Ik vraag me af of dat ook voor die (nu half kaalgeplukte) bos pitriet geldt...


1 opmerking: