zaterdag 28 juni 2014

In een vloek en een zucht de wereld rond

Ik heb geprobeerd te achterhalen waar het spreekwoord "in een vloek en een zucht"  toch vandaan komt. Want als ik moet vloeken en zuchten omdat er iets mis gaat kost me dat een heleboel tijd. Terwijl dat spreekwoord juist betekent dat iets heel vlot gaat. Maar het internet wil de herkomst niet verklappen en dus blijft het voor mij een vraag.

Nou, dit was een gevalletje van vele vloeken en nog meer zuchten.
Het was m'n eigen schuld, ja, natuurlijk, wie anders. Binnenstebuiten, verkeerd doorgestikt, scheef, AAAAAARGH!

Maar ja, opgeven is er natuurlijk niet bij, want anders slingert die arme TomTom geheel onbedekt rond in het dashboardkastje, straks. En dan ben ik niet meer de enige die vloekt en zucht, weet ik.

Uiteindelijk is dit het resultaat:




Gelukkig paste de TomTom, en z'n snoertje in het tasje. Dat had er nog eens bij moeten komen, zeg, dat het te klein zou zijn, pffff.


En nou hup, de wijde wereld in.

2 opmerkingen:

  1. Hij is toch super leuk geworden!! Ik ken het patroon, is even wennen, maar het lukt, en er komen steeds meer tasjes bij! Ze zijn ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeej... bekend stofje.. heb vandaag lekker zitten schrijven in een boekje met bekende omslag...

    BeantwoordenVerwijderen