donderdag 20 februari 2014

Winkeltje spelen 2.0

Nu de blondies al enige jaren de leeftijd hebben die ik me ook echt nog goed kan herinneren, treedt er herkenning in werking. Spelen met de Playmobil, tutten met nagellak, eindeloos proberen om te lopen op stelten, kibbelen met je zus en je hartsvriendinnetje, en natuurlijk met stip op één: winkeltje spelen.





Er wordt me steeds gevraagd om dingen te kopen en dat doe ik graag, al was het maar vanwege de prijzen die ze hanteert, met grote zorgvuldigheid wordt er op allerhande knutselwerkjes een stickertje geplakt waarop 0,00 is geschreven, met een kleine verduidelijking voor de dummies onder de klanten.



Zulke koopjes, daar deed ik vroeger niet aan, ik vond het juist het leukste om allerlei interessante bedragen te verzinnen, zoals 2,63 bijvoorbeeld. In guldens, dat wel natuurlijk. Maar verder… de kassa, het tafeltje, de pennen en papiertjes, het bordje met open op de voorkant en dicht op de achterkant, allemaal zoals ik het vroeger ook deed.



En terwijl ik net zo'n lekkere nostalgische zucht wilde laten ontsnappen viel mijn oog op dit briefje:



Tuurlijk, wat is een winkeltje anno 2014 zonder bijbehorend filiaaltje op het wereldwijde web?
Er zit niks anders op, gelukkig kan ik nu nostalgisch zuchten bij een nog altijd toepasselijke slogan uit mijn tijd…


Haal de folder bij postkantoor of bibliotheek, prachtig.


2 opmerkingen:

  1. Hahaha, wat leuk! En wat een creatieve meiden, vooral die van dat www vind ik prachtig! ;)
    Groetjes en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen