maandag 25 november 2013

Zwarte Piet

Nee, wees maar niet bang, er is al veel te veel gezegd en geschreven over zijn kleur en herkomst, daar waag ik me niet aan.

Deze Piet heeft er al een hoop trouwe dienstjaren opzitten in zijn schoorsteen van karton.
Daar zat hij in, ruim 15 jaar geleden, toen ik nog voor een groep 3 in Zaandam stond.
Er zat een touwtje aan zijn muts, dat via een katrolletje vastzat aan de deur.
Als er iemand de klas binnenkwam schoot de Piet omhoog, de schoorsteen uit!

Sinds ik in het speciaal onderwijs werk, blijft Piet thuis. Het lijkt me nu een te grote afleider. Ik vraag me achteraf sowieso af of die arme kindertjes er niet verschrikkelijk van schrokken of afgeleid werden. De kinderen zijn toch al een stuk drukker in deze periode, dus dat viel me waarschijnlijk niet eens op.

Natuuuurlijk heb ik 'm toen zelf gemaakt.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten