donderdag 28 november 2013

Wie is de Piet, eh Mol?!



Een paar dagen voor het grote Sinterklaasfeest-voor-de-juffen-en-meesters werd mij gevraagd of ik Piet wilde zijn. Piet? Nee, mol! Er zou "Wie is de mol?" gespeeld worden, maar dan met een Piet als mol.
Het was heeeeerlijk! Buiten het feit dat ik al bergen voorpret had, door alle opdrachten vooraf door te nemen en streken te bedenken, was ook de middag zelf een mooie kans om alle schone karaktertrekken, alle pure eerlijkheid en behulpzaamheid eens terzijde te schuiven, en een middag als onvervalste oplichter, intrigant, leugenaar en huichelaar door het leven te gaan. Heerlijk!
Wat was het eigenlijk verbazingwekkend makkelijk om mensen om de tuin te leiden en wat een schok om te ontdekken dat het dus mogelijk is om zonder schaamrood op de kaken mensen glashard voor te liegen.

Natuurlijk heb ik ook een kleine hint gegeven, maar ja, mijn collega's zijn gewend dat ik met allerlei haaksels als broche rondloop, dus die kregen geen donkerbruin vermoeden van mijn gehaakte Piet, dom, dom, dom van ze!


(Gehaakt volgens dit patroon, klik!)

Mijn lekkerste en beste mollenstreek was de rebus, ik heb de boel heerlijk bedrogen door supersnel een hele andere rebus van internet te plukken, en deze te vervangen door de originele rebus, die mijn team nog niet ontdekt had. Ze waren trots op me, omdat ik de rebus zo snel had gevonden, ha!
Het scheelde maar een haartje, maar gelukkig ben ik niet ontmaskerd en was de hilariteit, maar ook de ontgoocheling groot toen bleek dat ik het was…


Er waren nog een aantal mede-mollen, want ons grote team was in kleine groepjes verdeeld en we hebben allemaal genoten. Organisatoren; bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten