woensdag 6 november 2013

Spinaziepesto

Bij twee Carbonell-producten kreeg je een tijdschrift; Elle-eten.
Nou, daar had ik wel oren naar, dus heb ik snel twee producten gehaald, de codes doorgemaild, een lang menu met allerlei reclame-aansmeer-gedoe doorgeworsteld en ben voor de brievenbus gaan liggen.
Ik had er bijna een hele winterslaap tegenaan kunnen smijten, maar goed, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken; uiteindelijk viel de Elle eten (met een wel héél bescheiden plofje) op de mat.

De normaal gesproken superdikke glossy bomvol recepten, tips en hip keukengerei was voor deze gelegenheid omgetoverd tot een dun boekje met een hoop reclame en een paar recepten.
Maar goed, een gegeven paard mag je zeker geen tweemaal de bek kijken; ik maakte de spinaziepesto van bladzijde 21 en die was heerlijk en heel makkelijk.

Komptie:
Maal in een keukenmachine 150 g spinazie met een handje verse basilicum, 1 teen knoflook, 50 g geraspte parmezaan en 50 g gepelde pistachenoten fijn. Voeg terwijl de machine draait zoveel (Carbonell) olie toe tot er een dikke saus ontstaat. Breng op smaak met zout en peper. Bij mij zag het er zo uit:




Kook 350 g penne beetgaar, kook de laatste 2 minuten 150 g diepvries doperwten mee.
Giet dit af, bewaar wat kookwater, voeg dat aan de saus toe om die losser te maken.
Meng penne en saus in een voorverwarmde schaal, verdeel er 125 g ricotta en wat versgemalen peper over.

Ik heb nog wat overgebleven pistachenoten geroosterd in de koekenpan en die er overheen gestrooid. Mmmm!

Hier de foto in het blad en eerlijk is eerlijk, we hebben gesmuld!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten