zondag 3 november 2013

Extra lekkere boerencakejes

Cake, alleen het beslag al! Mmmmm, heerlijk om steeds tussendoor je vingers af te likken, voordat de kinderen in de buurt komen en alles voor je neus wegsnoepen. Ik snap helemaal hoe dat heerlijke koekjesdeeg-ijs is ontstaan...

Het liefst maak ik het beslag zelf met warme melk, bloem en gesmolten boter, maar als ik een keertje makkelijke cake uit een pak wil bakken, neem ik het liefst boerencakemix. Dat vind ik veel lekkerder dan gewone.


Ik voeg er nog wat klein gesneden Lonka fudge aan toe en grof verkruimelde Amaretti's, de kleine koekjes die eruit zien als pepernoten zijn gewoon bij de supermarkt te koop en erg verslavend, mmmmm.


Ik maak de cakemix gewoon volgens de verpakking, maar laat de boel minimaal 5 minuten doormixen, dan krijg je super luchtige cakejes, weer mmmmm.


Na die 5 minuten spatel ik de fudge en de kruimels erdoor.


Ik zet de papiertjes in een vorm, zodat de cakejes alleen omhoog kunnen rijzen.


Ik bak ze 10 minuten langer dan op de verpakking staat en dan is het smullen geblazen! Mmmmm!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten