woensdag 20 november 2013

Sjaal makerij

Tussen alle bedrijven door wordt er af en toe ook nog even gezellig gehaakt. Waar ik me voor het naaien opsluit in mijn atelier om er af en toe alleen verhit uit te komen als er iets misgaat, kan ik me met een haakwerkje gewoon middenin het gezin begeven en zo eens horen wat er allemaal speelt in de levens van echtgenoot & blondies. Zo verneem ik bijvoorbeeld van onze jongste dat het dragen van twee verschillende sokken intussen is overgenomen door een aanzienlijk deel van de klasgenootjes, soms tot wanhoop van een moeder die er ontzettend door van slag raakt. Toch weer leuk om te weten.

Uit mijn mooie bloemblokken boek heb ik een patroon gekozen voor een leuke sjaal, want de wol (Stylecraft acryl garen) van de KreaDoe lag naar me te lonken. Er komt uiteindelijk nog een jeansblauwe gehaakte rand omheen, om al dat rood met wit een beetje te neutraliseren. Zoals ze hier in West Friesland zeggen: 't Ken ok te gek, hè?!

Die van mij

Die uit het boek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten