maandag 18 november 2013

Arme Google

De hele wereld ligt voor het grijpen, ieder feitje kun je dankzij Google snel opzoeken en je kunt je op elk moment van de dag laten inspireren door… ja, wat je maar wilt, eigenlijk. Regelmatig gebruik ik bijvoorbeeld "rood met witte stippen" als zoekterm, waarna Google ijverig aan de slag gaat en al snel op de proppen komt met allemaal leuke plaatjes, waar ik dan weer vrolijk van word.

Onze jongste is ook gek op Googlen, ja, zo schrijf je dat, ik heb het (met Google!) opgezocht, al is het vreemd dat er nu een rood streepje onder verschijnt en mijn computer me vraagt of ik het wil zoeken met Google, arme Google, die raakt nog eens helemaal van slag door al dat gedoe. Nee, het wordt Google niet altijd makkelijk gemaakt, hier in huis, getuige deze zoekopdrachten van onze jongste:





Het werkwoord 'Googlen' werd in 2006 voor het eerst toegevoegd aan het Oxford English Dictionary. Ook in het Nederlands is de uitspraak 'even Googlen' compleet ingeburgerd.

Google heeft haar eigen kudde geitjes, gehuurd bij een lokaal geitenverhuurbedrijf. Zij zijn 'aangenomen' om grasmaaiers te vervangen op het hoofdkantoor.

Hier (klik!) nog meer Google feiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten