zondag 8 mei 2016

Mooie musjes in beton


Op het Oost in Hoorn zag ik deze musjes. Wat prachtig... 
Er zit een laagje beton of cement (of is dat nou hetzelfde?) op elk doek, en daarop is het musje geschilderd. Wauw.


Het was lastig foto's nemen door de etalageruit in de volle zon.


Ze geven daar ook schilderles... Zal ik?

Hier vind je deze galerie: klik! En daar zag ik ook dat de musjes zijn gemaakt door Jan Grotenbreg.



Jan Grotenbreg werd in de Noord-Hollandse stad Alkmaar geboren en volgde de Academie voor Beeldende Vorming in Tilburg.
Sinds 1967 woont en werkt hij in Amsterdam op de hoogste verdieping van een atelierwoning, dat in de dertiger jaren speciaal ontworpen werd voor kunstenaars. Vanuit deze studio heeft hij een formidabel uitzicht op de unieke Hollandse wolkenluchten, die hem altijd inspiratie gegeven hebben: "De veranderlijkheid, ongrijpbaarheid en vanzelfsprekendheid van wolken zijn, tezamen met de schitterende grijze tinten, enorm fascinerend. Elke wolkformatie heeft één briljant moment en als ik een interessante wolkenpartij zie raak ik in paniek, ik moet aan het werk, dat is de prijs voor deze verhouding", aldus Grotenbreg in een interview.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten