zaterdag 28 mei 2016

Het shirt van mijn overleden oma

Op 29 februari overleed Mijnoma (dat was onze speciale naam voor haar). Ze is 89 jaar geworden. Een eigenwijs, stoer, leuk mens was het. 

Tijdens het opruimen van haar flat kwam ik haar roze shirt tegen, het shirt dat ze droeg toen mijn tante 50 werd. Er werd toen een mooie foto van haar gemaakt, die ook op de rouwkaart stond:


Hier zie je het shirt (en mijn vrolijke mijnoma) beter:


Ik nam het shirt mee, want het leek me een mooi idee om er iets voor mezelf van te maken. Nu, een paar maanden later had ik een plannetje en ging ik aan de slag.
Het was eigenlijk best een beetje raar om er zo rigoureus de schaar in te zetten. Maar ik deed het.


Het patroon dat ik gebruikte: Valentina - La Maison Victor - editie 4 juli-augustus 2015


En zo is het geworden:


Ik word net zo blij van dit shirt als mijnoma.





2 opmerkingen:

  1. Oh dat had ik gemist, van je oma. Was net in de tijd van de baby's. Je was dol op je oma hè. Wat naar voor je. En wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat je je lieve oma moet missen, maar erg tof dat je 1 van haar shirts zo'n mooi 2e leven hebt gegeven! Zo zul je altijd nog aan haar denken als je dat shirt draagt (of wast of strijkt of in je kast ziet liggen)!

    BeantwoordenVerwijderen