zaterdag 5 april 2014

Mooie Macbook sleeve

Leuk is dat, een keertje "out of the box"of eigenlijk, "out of my box" vilten. Er lag een verzoek om een Macbook sleeve, maar dan een beetje naturellig met fuchsia details. Leuk woord vond ik dat, naturellig, ik ben er stellig voor om het op te nemen in de Van Dale.
Wat ik nog leuker vind is dat mijn Springbeetle shop op Etsy de aanzet tot dit verzoekje gaf!

Maar goed, ik moest dus mijn gebruikelijke kleurexplosie-pad af. 
Ik zocht wat tinten wol bij elkaar…


En legde er een naturellig bloemengebeuren mee op een grijze achtergrond.
Het was nog even uitzoeken en uitmeten om ervoor te zorgen dat straks al die bloemen op de goede plek komen, als ik 'm in elkaar ga zetten.


Dat roze, dat is geverfde krulletjeswol, flink uit elkaar geplozen. Kijk, dit schaap is er de leverancier van:

Wensleydale schaap
Geverfde Wenselydale wol

Goed, ik ging verder en voegde nog wat linnen en zijden vezels toe:


Na het gebruikelijke natmaken, rollen, kneden en nog véél meer rollen, namelijk een uur lang, had ik een gevilte lap, groot genoeg om een macbook sleeve van te naaien.



 Kijk, zo gaat 'ie worden, voor- en achterkant:



Voor ik 'm in elkaar zet, ga ik er fijn met mijn naaimachine op borduren.
Het eindresultaat volgt later!

O ja, de overige wol, dus niet die roze krulletjes komen van het merinoschaap. Merinowol is hele zachte wol en zeer geschikt om mee te vilten.

Merinoschaap
Weet je dat ook weer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten