donderdag 24 april 2014

Maak een vulpen van een veer

In een sentimentele bui, en wie krijgt zo'n bui niet in de kringloopwinkel, die hangt van nostalgie aan elkaar immers, kocht ik Mijn Grote Hobbyboek. Ik had het vroeger ook en het heeft me toen door heel wat regenachtige middagen heen gesleept.


Het staat al een tijdje doelloos tegen wat andere boeken aan te hangen in onze boekenkast, maar deze keer kwam het nou echt eens van pas. Namelijk toen onze jongste met een gevonden veer binnen kwam rennen, terwijl ze riep dat je hier toch een vulpen van kan maken, zag ik meteen de juiste bladzijde voor me, die ik waarschijnlijk zo'n 30 jaar geleden voor het laatst opensloeg.
Wonderlijk ding hè, het geheugen!



Mijn lief liet zijn scalpel op de voorgeschreven manier wapperen en binnen no time werd er zoet geschreven aan de keukentafel:




Nu nog in meerdere opzichten, vermoed ik. Maar dat komt goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten