dinsdag 22 april 2014

Jurk 9, Knippie 2/2012

De stoffenbuit van vorige week begint al een klein beetje te slinken, want ik ben met deze jurk
bezig geweest:


Onze jongste houdt van zwierig, zoals ze het zelf noemt, en daar leek deze jurk me een goed voorbeeld van. Ik heb haar weer eens uitgebreid opgemeten, dat doe ik twee keer per jaar, en kwam tot de conclusie dat een maatje 134 haar makkelijk zou gaan passen. Omdat het een vrij kort model is, heb ik het een en ander verlengd.



Het was een flinke klus, maar gelukkig had ik hulp.



Toen we er heel wat bloed, zweet en tranen tegenaan genaaid hadden, was 'ie bijna af, alleen de knoopsgaten en knoopjes nog.


Maar jammerdepammer, tijdens het passen bleek dat de mouwen er weer af moeten, want die zijn veel te strak.

Da's balen, als ik me inhoud en me heel erg netjes uitdruk.



Het hele model valt erg smal, maar dat kan deze blondie wel hebben. Aan de slag maar weer, gelukkig had ik nog wat stof over.

Het eind is opnieuw in zicht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten