vrijdag 25 april 2014

Flamingo-Miami-stof

Na het gedoe met die mouwen van de zomerjurk van onze jongste was ik even toe aan een simpel project en dus nam ik een ander lapje van de stoffenmarkt. Ik heb mezelf bezworen dat geen van de lappen in de kast mag belanden, dus blijf ik flink bezig.

Hier het simpele project, met de afmetingen ernaast:


Ideaal! Een vierkant met wat gaten rondom en elastiek onderin!
(Voor wie het ook wil maken: het komt uit Knippie 2/2011.)

Het deed me qua snit denken aan deze wazige foto uit mijn kindertijd, toen ik elke week heel gelukkig naar ballet huppelde. Dit is mijn eerste optreden, als robotje, met net zo'n vierkant geval aan:


Het was een heerlijk project dat in minder dan een uur gefikst was, ha!





Er bleef nog een klein stukje over, genoeg voor een half hemdje.
(Dat vond ik in de Ottobre 4/2011.)



De andere helft knipte ik dus noodgedwongen uit een andere stof. En soms pakt zo'n noodgreep fantastisch uit, zoals nu!




Ready for the summer staat er, en dat is ze zeker!

Vanmiddag vertrekken we voor een weekje naar ons geliefde Amsterdam, nu lekker inpakken en wegwezen, dus. Ik wens iedereen vast een gezellige Koningsdag, morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten