vrijdag 11 september 2015

"Lieve mama" van Esther Verhoef

Ik ben alweer vergeten hoe het nou precies eindigde, dit boek. Het is ook alweer een tijdje geleden dat ik het las, ergens in Zuid-Frankrijk.
Ik heb wèl onthouden dat het zalig weglas, dat het me boeide en dat ik het spannend vond.

Het maakt me ook niet uit hoor, want het was gewoon de zoveelste van Esther Verhoef, vermakelijk en een lekker boek voor tussendoor.



Gelukkig hebben we bol.com waar ik voor dit blogje de samenvatting vanaf haalde:
(En nu ik die weer lees, denk ik: "O ja! Zo zat het!")
Verpleegkundige Helen is getrouwd met Werner, een succesvol horecaondernemer. Samen hebben ze drie kinderen van dertien, vijftien en zeventien.
De achttienjarige Ralf woont nog bij zijn ouders. Zijn leven draait om zijn auto, zijn vrienden en geld verdienen. Hij laat zich meesleuren in een crimineel plan: een overval op de woning van Helen en Werner.
Een horrorscenario ontvouwt zich op de bewuste avond. Maar daarmee is de nachtmerrie voor Helen nog maar pas begonnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten