dinsdag 15 september 2015

Birdy jurk, La maison Victor 3/2014

Onze jongste en ik zagen in de heerlijke zelfmaak-glossy "La maison Victor" deze prachtige meisjesjurk:



Hij heet de Birdy-jurk en we wisten al snel dat deze er moest komen.
Na wat grabbelen in de lappenkast toverden we een lapje paars en een lapje stipjes tevoorschijn en kon ik aan de slag.

En nu is 'ie af. Ik ben er blij mee, maar zij nog meer!
Als ze stilstaat (wat weinig voorkomt) lijkt het een paarse jurk:


Maar als ze beweegt valt de plooi open en komen de stippeltjes tevoorschijn.




Het patroon komt uit La Maison Victor, editie 3 van 2014.
En nu heb ik dit bijpassende vestje (uit Ottobre 3/2009) geknipt van die stippeltjesstof. 
Ik moet weer even tijd vinden, dat lukt vast voordat het echt winter wordt...





1 opmerking: