maandag 6 oktober 2014

Gewoon beginnen

Na een zeer inspirerende aflevering van Kunststof TV, kwamen de schilderkriebels opzetten. Ik vind dat lastige kriebels, want dat betekent dat er een wit doek naar me gaat staren. Hoe zorg ik er nou voor dat daar iets op komt? En dat het nog wat goeds wordt ook?
Vaak blijft het daarom bij kriebels.

We zaten gisteravond zelfs in het publiek bij de live TV-opnames van Kunststof, mijn gezellige gezelschap en ik, en na afloop sprak ik één van de gasten aan. Het was Hans Dagelet, hij had heel overtuigend gezegd dat je moet zorgen dat je geen spijt gaat krijgen van de dingen die je niet hebt gedaan. 
En dat raakte me.
Ik vroeg hem onder meer hoe hij ooit was begonnen met schilderen, en toen zei hij:
"Door gewoon te beginnen."
En zo is het, en dat ga ik nu doen.



Hans Dagelet kwam trouwens helemaal niet vertellen over zijn schilderkunsten, maar over zijn rol in de toneelversie van het geweldige boek "De laatkomer". Het schilderen kwam terloops ter sprake, omdat Jeroen Krabbé over zijn nieuwste expositie vertelde. Ik wist eigenlijk niet dat Hans Dagelet ook schildert. 
De laatkomer vond ik een heel leuk boek, en nu ik Hans Dagelet zelfs even heb gesproken staat dat toneelstuk nu natúúrlijk ook op mijn verlanglijstje.



Wil je de aflevering van Kunststof TV terugzien? Hier: klik!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten