maandag 5 januari 2015

Taalvoutje op de Haarlemmerstraat

Er moest tijdens een dagje Amsterdam-op-de-fiets weer eens Tony Chocolonely gekocht worden, om tijdens de film 's avonds lekker ongegeneerd op te eten.
We waren op de Haarlemmerstraat, waar mijn liefste zijn fiets & mij parkeerde om even snel binnen te rennen bij de Marqt, daar liggen die dikke repen ongelooflijk te lonken voor het raam.

Ik had tijdens het wachten uitzicht op een prachtige muur, helemaal beschilderd, maar ontsierd door een slordig A4-tje.


Ik vroeg me tijdens het wachten af wat me meer zou storen, een fiets voor deze prachtige muurschildering, of dit. Ik moest om dit briefje wel even lachen, dat was me bij een stel fietsen niet gebeurd, moet ik eerlijk toegeven. Maar toch vind ik het een vreselijk gezicht.

De schildering is trouwens van Telmo Miel, op zijn site (klik!) vond ik een foto van de hele muurschildering:


Het is een initiatief van de hoofdsponsor van het Rijksmuseum; de ING. 
Het project heet "Oude meesters door nieuwe meesters" en er zijn er nog twee in de stad te vinden. Wat een geweldig initiatief vind ik het! Als je er meer over wil zien en lezen moet je hier (klik!) echt even kijken.

Amsterdam heeft het. Dat blijkt maar weer.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten