woensdag 14 januari 2015

Een heel handig bulletjournal

Ergens op een weblog las ik over bulletjournalling. Een manier om overzicht te houden op al je rondslingerende to do lijstjes, afspraken, nog te lezen boeken, en alle dingen die je ergens opschrijft om niet te vergeten.
Ik bekeek dit instructiefilmpje, Googelde nog wat en werd steeds nieuwsgieriger.


Het leek een ideaal systeem, maar ook wel wat omslachtig. Onder het mom van "niet denken, maar doen" begon ik er gewoon maar aan, om het eens te proberen.



Inmiddels draait mijn bulletjournal een dag of tien, en ik ben verkocht.
Alle dingen die in mijn hoofd opkomen, schrijf ik op. Dat deed ik al, maar nu raken ze niet meer kwijt. Al die ideeën, nog te lezen boeken, nog te bloggen berichten, nog te naaien, haken, vilten, nog te doen op mijn werk, thuis, met de kinderen. En ook de dingen die gewoon moeten, natuurlijk.
En als je een dagje overslaat, of een paar, kun je gewoon verder gaan, dat vind ik ook erg fijn.

Wat een lekker systeem, en ook erg leuk om terug te kijken, merk ik nu al.
Wil je er meer van weten, hier (klik) vind je de website.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten