zaterdag 3 januari 2015

Heerlijk gevulde Turkse broodjes-recept

Wie weleens zoekt naar een lekker recept, komt zeker de site van Smulweb tegen op het internet. 
En het leuke is: ze geven af en toe een tijdschrift uit met hun recepten! Het heet "Smult".


Ik maakte de gevulde Turkse broodjes van Smulwebkok Iggy1, wie dat dan ook mag zijn, en ze waren heerlijk.
Als je nog niet weet wat je dit weekend op tafel zet, kun je met een gerust hart deze broodjes maken.
Lekker & makkelijk, wat wil je nog meer?


Hier : (klik!) vind je het recept.
Ik deed het ongeveer zo:
Je mengt lamsgehakt met ui, pijnboompitten, paprika, stukjes tomaat, peterselie en nog wat kruiden.


Je maakt van bloem, water zout en gist wit brooddeeg.


Je drukt elk bolletje plat en duwt er een lepel gehaktmengsel in, de randjes bestrijk je met eigeel.


En dan druk je het balletje dicht. Zorg ervoor dat je er niet teveel vulling in doet, ik kon me maar een beetje beheersen, propte ze lekker vol en daardoor zijn er een paar broodjes opengebarsten bij het bakken. Gulzigheid... het is nou eenmaal een verleidelijke zonde.


Je bestrijkt de bolletjes met het resterende eigeel en bestrooit ze met sesamzaad, dan gaan ze de oven in.


Natuurlijk maakte ik voor de blondies ook wat ordinaire cocktailworst-broodjes, dat zijn die vier langwerpige die een beetje uit de toon vallen, maar met gejuich ontvangen werden.

De gehaktbroodjes waren zalig, mmmm. 
En mooi waren ze ook, maar ik ben glad vergeten ze te fotograferen, te druk met smullen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten