dinsdag 31 december 2013

Goed-geniet-voornemen

Al een hele tijd spookt er een soort van kunstwerk door mijn hoofd, maar het idee is nog te abstract om uit te voeren.
Het is een soort poster, denk ik, of een schilderij. In elk geval staat er deze tekst erop, die eigenlijk ook wel dienst kan doen als goed voornemen:

Kijk om je heen. 
Waar geniet jij nu van?


En dan mooie vogels er omheen gevilt, of iets geschilderds, daar ben ik nog niet uit. En het dan ophangen op de juiste plek. Op mijn werk, om, als mijn groep weer eens z'n eigen leven leidt, op de kids te letten die wel lekker meedoen? Bij de eettafel, voor als de blondies weer eens met lange tanden eten, maar mijn liefste wel met smaak geniet van wat ik heb gekookt?

Misschien moet het wel een piepklein schilderijtje worden dat altijd met me mee kan…

Deze hangt al een paar jaar in mijn atelier, en ik ben nog altijd blij dat ik het toentertijd heb gevilt:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten