maandag 17 november 2014

Part-time vegetarisch

Terwijl ik gisteravond een lekkere dikke riblap in kleine stukjes stond te snijden, voor "Smoor daging" (dat is dit: klik, heerlijke recept) hoorde ik gepruttel aan mijn rechterkant.
Onze jongste wilde precies weten wat dit voor vlees was en van welk dier.
Toen ik alles geduldig en zo pedagogisch verantwoord als ik kon had uitgelegd, wat niet meevalt, want leg je negenjarige maar eens uit dat die koe in het leven is geroepen om uiteindelijk in de pan gehakt te worden, trok ze haar kleine-meisjes-conclusie. Met flink wat ruimte erin:
"Gedver. Dan ben ik vanaf nu vegetarisch voor koe. Dus niet voor boomstammetjes, want dat is varken, toch?"
Waarop ik alleen nog maar kon knikken, omdat ik m'n lach zo moest inhouden.

Het eten smaakte trouwens goed! Een aanrader, dit recept.
(Ik liet de Spaanse peper weg.)


Ik maakte deze Sambal goreng-boontjes erbij, maar dan zonder de sambal: klik!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten