zaterdag 22 november 2014

De laatste liefdesbrief

Vannacht las ik dit boek uit:

Er zit een heleboel liefde in dit boek; onbeantwoorde liefde, ingewikkelde liefde en intense verliefdheid. Een journaliste vindt een liefdesbrief in het stoffige archief van de krant waar ze werkt, en raakt erdoor geïntrigeerd, dat komt omdat ze zelf een affaire heeft met een getrouwde man.
Het boek maakt sprongen in de tijd, daar moest ik even inkomen, maar later ging ik het waarderen. Het is een prachtige manier om dit verhaal te vertellen.

Hier is de samenvatting van bol.com:

Als de jonge journaliste Ellie door de archieven van de krant snuffelt op zoek naar een goed verhaal, stuit ze op een brief uit 1960 waarin een man aan zijn geliefde vraagt haar echtgenoot voor hem te verlaten. Het raakt een gevoelige snaar bij Ellie – zelf verwikkeld in een relatie met een getrouwde man – en ze gaat op zoek naar het verhaal achter deze brief.

In 1960 wordt Jennifer wakker in een ziekenhuis na een auto-ongeluk. Ze kan zich niets herinneren, van haar man, haar vrienden, wie ze was. Als ze thuiskomt ontdekt Jennifer een verborgen liefdesbrief en ze begint een zoektocht naar de man voor wie ze alles wilde opofferen…

Helaas had het niet zoveel diepgang als Voor jou, een ander boek van deze schrijfster waar ik eerder over blogde.
Toch is het de moeite waard hoor, ik wilde steeds weten hoe het verder ging en heb er enorm van genoten. Lees het zelf maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten