maandag 3 november 2014

Hakkelig overspel

Zo'n hele keurige Franse dame is het, in een twinsetje, stel ik me zo voor.
Die aan liefdadigheid doet, zich met een glimlach in de schaduw van haar man beweegt, en dinertjes organiseert voor hem en zijn belangrijke collega's.
En dan lonkt er zomaar een vreemdeling naar haar en beleeft ze een woeste, zinderende middag.
Maar na het hoogtepunt valt de vreemdeling valt dood op haar neer. Zij vlucht weg. Met alle gevolgen van dien.

Het was aan de ene kant een makkelijk boek om te lezen, want Tatiana de Rosnay gebruikt korte zinnen en het verhaal is prima te volgen.
Maar aan de andere kant leest het door die korte zinnen wat hakkelig, ik heb er geen ander woord voor.
En het einde, ja, dat is wel erg plots, alsof de schrijfster dacht: "Ik moet nog boodschappen doen en van de week heb ik ook geen tijd meer, hup, we smijten het einde er nu alvast tegenaan".



Maar toch vond ik het de moeite waard. Want het was spannend, heerlijk spannend.


Hier de samenvatting van bol.com:

Het boek Overspel vertelt het verhaal van Hélène, een vrouw met een overzichtelijk leven dat draait om haar man, haar kinderen en haar kleinkinderen. Ze is een voorbeeldige echtgenote, een perfecte vrouw, geen vrouw voor overspel. Tot ze op een zomerse dag in een impulsieve bui ingaat op de avances van een vreemdeling. Hélènes overspel eindigt echter in een nachtmerrie wanneer haar minnaar in bed een hartaanval krijgt en overlijdt. Ze vlucht en besluit deze misstap direct te vergeten en er nooit met iemand over te praten. Maar diezelfde avond komt ze erachter dat ze in alle paniek haar handtas in zijn appartement heeft laten staan. Geconfronteerd met een duivels dilemma gaat Hélène tot het uiterste om de waarheid te verhullen. En dan meldt zich een jonge vrouw die zegt alles te hebben gezien die middag Tatiana de Rosnay heeft met Overspel wederom een zenuwslopende psychologische thriller geschreven. De sterke karakterontwikkeling en spanningsopbouw zullen haar lezers bij dit boek, zoals bij Het appartement, op het puntje van hun stoel laten zitten.

1 opmerking:

  1. Spannend boek, het leest heel vlot. Maar het einde is best raar.. er ontbreekt precies iets waardoor de lezer het boek kan afsluiten..Ik weet echt niet hoe het nu eindigt, zelfs voor een zelf in te vullen open einde is er te weinig info.. maar het was wel een goed boek... Ik wil graag nog eentje van haar lezen.

    BeantwoordenVerwijderen