donderdag 6 november 2014

Dansen in de hemel

Ik had, als één van de weinigen, misschien, nog nooit van 'm gehoord, maar die Michael Pilarczyk is me d'r eentje, zeg.
Hij is DJ geweest, heeft meegeholpen om Radio 538 op te richten, richtte zelf 3 mediabedrijven op en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Na het lezen van dit boek, dat ik heel goed vond, wilde ik weten wie de schrijver, Michael Pilarczyk dus, nou eigenlijk was, want ik kon me niet voorstellen dat hij het hele verhaal zelf had bedacht. En dat klopt wel een beetje, want de hoofdpersoon in dit boek heeft wel wat van 'm weg.



Het boek heeft een lekker hoog tempo, je wordt meegenomen in het verhaal en het is echt moeilijk om het weg te leggen. Het kostte me dus wat nachtrust.
De hoofdpersoon is een hele beroemde DJ, die ontzettend verliefd is op zijn ongeneeslijk zieke vrouw, maar ook alles uit het leven wil halen wat erin zit en daardoor verscheurd raakt.
Heel erg verscheurd, want hij neemt enorme risico's.
Ik zeg: lezen!

Hier is de samenvatting van bol.com:

Mishka Kamadev is een romanticus met een te groot verlangen naar passie, roem en rijkdom. Voor de buitenwereld leidt hij een glamourbestaan, maar zijn innerlijk raakt verscheurd. Het ene moment is hij
The God of House Music in het nachtleven, het andere moment is hij verzorger van zijn ongeneeslijk zieke vrouw. Mishka zoekt vergetelheid in drank en pillen, stort zich in een affaire met de hartsvriendin van zijn vrouw, en op de beurs verliest hij zijn fortuin. En dan overvalt zijn oude jeugdliefde hem met een verbijsterende mededeling. Hoe legt hij alles uit aan zijn stervende vrouw?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten