zondag 24 augustus 2014

Kilo's meten

Mijn liefste ziet vanwege zijn werk veel van de wereld, en dus komt het regelmatig voor dat wij getuige zijn van een hoop inpakkerij. Zo ook vandaag, het wordt Hongarije deze keer en er werd zorgvuldig gepakt.
Het motto is altijd "liever meeverlegen dan onverlegen" en dat in de allerruimste zin van dat gezegde. Wanneer alles-alles-alles in zijn reistas zit wordt er gewogen, of er niet toevallig nog een grammetje meer mee kan. Dat wegen gaat met deze jongen:


Terwijl er dus werd gewogen en daarbij natuurlijk ook gewikt, vroeg onze jongste zich af wat dit nou toch weer voor iets was.
"Een kilometer" sprak onze oudste droogjes. 
En ik kan haar eigenlijk geen ongelijk geven.

Natuurlijk hingen daarna één voor één de blondies aan deze kilometer, zodat mijn echtgenoot met rood hoofd en trillende handen van de inspanning nog net uit kon brengen wat ze wegen. 
"Hé, dan ben ik afgekomen!" werd er geconcludeerd. 
Daar hou ik het voortaan ook maar op, wat een ideaal woord, voor als je op de weegschaal staat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten