maandag 18 augustus 2014

Eerste schooldag perikelen

Om zeven uur stonden de blondies trappelend naast ons bed, dus sleurden wij onszelf ook naar beneden, luisterend naar grootse plannen en lacherige verhalen over juffen, klasgenoten en praktische tips voor de eerste schooldag, zoals op tijd zijn want je mag zelf weten waar je gaat zitten, bijvoorbeeld.
Toen ik de koelkast opendeed, knipperend tegen al dat licht dat daar 's morgens vroeg uitkomt, om het ontbijt bij elkaar te grabbelen, zei onze oudste:
"Ik heb al een donut gehad."
Mijn wenkbrauwen gingen omhoog, want donuts waren bij mijn weten niet in huis.
"Ja, na het zwemmen" zei ze toen, wat in het geheel niet verhelderd werkte.



Naar aanleiding van de verbaasde blikken in de slaperige ogen van mij en mijn liefste verklaarde ze het.

"In mijn droom dan, hè?!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten