maandag 11 mei 2015

Moederdag, een dagje later

Het was gisteren een goedgevulde moederdag, die ik doorbracht in Amsterdam met nog maar een heel klein snippertje batterij in m'n telefoon. Bloggen was er dus niet bij, maar genieten des te meer!

Ik werd 'morgens verwend door de blondies...



... en daarna door het weer, wat een heerlijke dag was het.
We hingen deze keer in de stad echt de toerist uit, beetje hangen op het Leidseplein, waar straatdansers een hoop praatjes hadden en na een hoop gebedel wat rondjes draaiden op hun hoofd.
We slenterden door de Leidsestraat en de Kalverstraat, genietend van alle nationaliteiten en hun bijbehorende talen die door de lucht zweefden.
's Avonds aten we bij Perla, in de Jordaan, heerlijke pizza, in een drukke tent.

En daarna gingen onze oudste en ik naar Carré, om van Jochem Myjer te genieten. Hij ging los, zoals alleen hij dat kan, met alles erop en eraan. Lachen was het, hard en veel.
Maar toch ook een traan, want toen hij de zaal inrende om z'n moeder, die in het publiek zat, een bloemetje te geven, greep ze 'm vast voor een intense omhelzing, en dacht ik eraan hoe het moet zijn om je zoon te zien vechten tegen een tumor in zijn nek, ja, toen rolde er zomaar eentje over mijn wang.



Wat een prachtige moederdag. Fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten