dinsdag 26 mei 2015

Illustrator aan het werk

Onze oudste fluisterde me toe, terwijl we door het Zuiderzeemuseum slenterden: "er zit daar iemand te tekenen, mam".

Ik draaide me om en inderdaad, daar zat iemand met een blikje aquarelverf op schoot aandachtig te schilderen. Ik liep er natuurlijk meteen naartoe, en knoopte een praatje aan.


Het bleek een illustrator van onder andere, strips, cartoons en schoolmethodes te zijn, wauw, dat ik die nou toch eens live aan het werk kon zien!
Hij gaf me zijn kaartje, en daarop las ik dat hij Roger Klaassen heet. Hier: klik! vind je meer over zijn werk, dit bijvoorbeeld:

Amersfoort

Zierikzee

Uit: "Tijdreis in je eigen tuin"


Ik mocht foto's maken, en we kletsten nog wat verder, en ik kreeg een gouden tip, namelijk dat je je van je fouten niets moet aantrekken, maar ik moet ze voortaan "gewoon laten staan".

Hij tekent eerst met vulpen, met daarin watervaste zwarte inkt, om het daarna in te kleuren met aquarel. Je snapt wel dat ik morgen op zoek ga naar zulke inkt, natuurlijk. Wat een inspirerende ontmoeting!

O, had ik maar zeven levens!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten