donderdag 22 oktober 2015

Amsterdam, Amsterdam

We waren twee heerlijke dagen in ons geliefd Amsterdam. Zonder kids, met bergen plannen, om nou eens allerlei andere locaties en winkels te ontdekken.
Nou, dat is gelukt!

We genoten van De Hallen, daar waren we nooit eerder, en wat is het daar leuk, zeg. We zagen bergen inspirerende vintage en designwinkels, die we nooit eerder ontdekten. Het kwam door deze shoproutes, die we gezellig mixten:

De hip & vintage shoproute



De wonen & design shoproute


Er zijn zes shoproutes, en ze zijn de moeite waard! Hier (klik!) vind je ze allemaal. We kwamen voor het eerst op het KNSM-eiland, ook al zo leuk. Leuks lijkt leuks aan te trekken, want er ontstaan steeds meer hippe winkels bij elkaar.

Ik bleef foto's maken van alles wat me inspireerde, en dat was een hele hoop. Inmiddels duizelt het me, er zijn zoveel plannen om dingen te maken, te schilderen, te vilten en te naaien... 
Ik kocht deze prachtige lap stof, bijvoorbeeld, die een aantal van mijn liefdes samenbrengt.

Het strand, schilderen en naaien gecombineerd. Mooier kan niet!

Al dat shoppen wisselden we af met een bezoek aan het Van Gogh Museum, waar ik onder meer genoot van deze prachtige schets "Landschap met huizen" uit 1890:


We zagen, veel, zoveel heerlijks en moois. Ik denk dat we de woorden prachtig en mooi wel honderd keer hebben gezegd. Bij deze kinderkunst bijvoorbeeld, die in een hippe woonwinkel hing. Gemaakt door een klein meisje en te koop!


In de bibliotheek kon ik het niet laten weer even te frunniken aan deze gevilte muur van Claudy Jongstra, kunst waar je gewoon lekker aan mag zitten. 
Even lekker aaien:


Dit is de hele muur, trouwens:

We zagen prachtige vissen van keramiek op stijgerhout (klik!):



Broches... vaasjes...




En nu is het grote nagenieten begonnen, al die leuke dingen opzoeken op internet en veel teveel plannen maken om allerlei moois te gaan maken. Ik ben dus weer eens lekker ouderwets aan het champagneflessen, zoals een collega van mij het noemt.


En helemaal aan het eind van onze tweedaagse gingen we naar "De Tweeling" in het De La Mar Theater. Over mooi gesproken... Daarover van de week meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten